maandag 21 december 2015

To do list tijdens de kerstvakantie

Ja het is eindelijk zo ver!! Het is Kerstvakantie (of toch voor de kindjes).
Dit jaar heb ik enorm mijn best gedaan om tijdens deze vakantie ook wat thuis te zijn.
We gaan nog enkele dagjes werken maar er is ook nog voldoende tijd voor de kindjes vrij gemaakt.

Onze to-do-list voor deze kerstvakantie:

1.  Bezoek een kerstmarkt:  Wij zijn op zondag 20 december naar een plaatselijke
     kerstmarkt geweest.  We hebben poffertjes, hamburger en gekruide patatjes
     gegeten met spek en  boontjes.  Zelf heb ik eigenlijk de overschotjes gegeten :-)
     en een cappuccino gedronken.

2.   Ga naar een cinema of huur/bekijk een film thuis:  Wij gaan deze vakantie sowieso
      thuis met popcorn een echt kerstfilm bekijken.
      Ah ja, mijn kids zijn net zoals ik, ze houden van gezelligheid rond het hele
      gebeuren, Dus daar hoort popcorn bij, veel kussens en een dekentje.

3.   Ga naar een pretpark:  Winter Efteling of Winter Plopsaland 1 van deze 2
      gaan we deze vakantie zeker  bezoeken.
      De parken zijn rond deze tijd leuk versierd.
      In plopsaland is er ook een Kerstparade.

4.   Koekjes bakken:  mijn kinderen vragen heel vaak wanneer wij koekjes
      gaan bakken, dus dat zullen we zeker ook doen.

5.    knutselen:  Dieuwke knutselt bijna altijd, dus in de kerstvakantie gaan we
       een sneeuwbol knutselen. Dat gaat heel leuk worden. :-)

6.     Kindjes uitnodigen: omdat we door het jaar bijna nooit kindjes kunnen uitnodigen
        wordt dat in de vakantie ruimschoots goed gemaakt.
        Dieuwke en Sietse mogen elk enkele kindjes uitnodigen,
        En diegene die  kunnen worden hier in de watten gelegd.
        Want ik zorg altijd dat ze iets geknutseld mee naar huis kunnen nemen,
        Ook krijgen ze hier dan ook een uitgebreid hapjes bord met  gezonde en ook
        minder gezonde dingen (ah ja het is vakantie hé dan mag het wat meer zijn)

Wat we ook willen doen maar jammer genoeg dit jaar niet zal lukken: schaatsen, Kerst in Disneyland vieren, winterland Hasselt, in de sneeuw spelen (er is dit jaar geen sneeuw),


En wat gaan jullie in de kerstvakantie doen?

Prettige Feestdagen!


XOXO Daisy

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk lijstje! Hier gaan we vooral rustig genieten van ons gezin. Knutselen en koekjes bakken horen daar zeker ook bij! :-)

    http://tussensoepenpatatten.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor mij is ook net de kerstvakantie begonnen 😃 Mijn kerstvakantie gaat altijd te snel voorbij , kerstfeestje , oudjaar , nieuwjaarsfeestje ... Afgesproken met een vriendin voor een hobbydagje .. En een nieuwe naaidoos kopen 😃 Wat kijk ik uit naar 2 januari ! En en en .. Ik heb van iemand een uitdaging gekregen om in de vakantie de Juliette uit mijn tas te maken .. Die uitdaging wil ik zeker aan gaan ! 😃😉 Eerst moet natuurlijk men An tasje nog lukken 😕😔😃 Geniet van je vakantie en vooral Prettige Feesten voor iedereen ! ( http://crea-fie.blogspot.be/ ) 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. افضل شركة كشفتسربات المياه واصلاحه بالرياض
    شركة الصفرات لديها القدره علي كشف مكان تسرب المياه من خلال الاجهزة المستورده
    كما تقوم بحل المشكلة وحل جميع مشكال التسربات بالمنزل
    شركة الصفرات لكشف التسربات بالرياض

    BeantwoordenVerwijderen
  4. You become a idol for me. You always change my the Way of thinking .ufabet

    BeantwoordenVerwijderen

Iets te vertellen? Graag! :-) Dat maakt het nog leuker.